BÖJT ADVENT APROPÓJÁN

Bár Advent szóhasználata a keresztény kultúrkörhöz tartozik, maga a Fény születése és az arra való várakozás, előkészület ennél sokkal ősibb, egyidős az emberi léttel. Minden kultúra ismerte a Fényciklusokat és azzal együtt rezegve, azt alapul véve rendezte a saját ünnepeit, a saját közösségi és egyéni élet feladatait. Mit adhat nekünk, mai európai embereknek a Fény születésére való előkészület? Annak, aki figyelmet szentel neki, minden képpen egy elcsendesülést, amihez az út a belső és külső tisztuláson át vezet.  Miért fontos, hogy ez az elcsendesülés megtörténjen? MERT EKKOR TUDOD A SOK ZAJTÓL ELKÜLÖNÍTNI, A BELSŐ CSENDEDBEN MEGHALLANI AZ ÖNVALÓDAT. A Fényes Lényedet, aki valójában vagy. Ekkor tudod valójában meghallani az életutadat, az életfeladatodat és tisztán tudni, mi merre, kivel, kikkel? És kivel, kikkel ne. Megismered a valódi értékedet. Nem azt, amit mások vélnek rólad. Az az ő valóságuk. Ilyenkor tudod meg azt, ki vagyok én valójában?

Ez az írás most a táplálkozás, mint egy tisztulási-elengedési  útvonal mentén adhat jó tanácsokat. Csak az olvassa, aki valóban szeretne tenni azért, hogy megszabadulva a korábbi salakoktól megkönnyebbüljön, felfrissüljön.

Íme egy alapszabály. Ne edd túl, magyarul ne terheld túl magad. Semmiből. Ezt értheted képletesen is. Gondold végig (ne csak Újévkor, akkor ugyanis energetikailag, a Fény szempontjából nincs semmi!!!), hanem első sorban most, hogy mit is tennél meg azért, hogy szó szerint könnyebb legyen az életed. Több Fény, öröm, szerelem-szeretet áradjon be. Kezdd a fizikai megtestesüléseddel, a testeddel. Tegyük fel, hogy szeretnéd, hogy megkönnyebbüljön a tested a terhektől. Nagyon jó! Igyál sok tiszta vizet. Forrás vizet, jó minőségű ásvány vizet, ne buborékosat és ne édes löttyöket. Hagyd el az alkohol fogyasztását! Az alkohol fogyasztása mellett soha nem fogod meghallani, ki is az a fényes Lény, aki vagy, vagy aki lehetsz. Azok, akik abbahagyták az alkoholfogyasztást, mind megkönnyebbültnek, frissebbnek, kevésbé fáradékonynak mondják magukat. Ha azt érzed, hogy eleinte a csak-vizet-iszom új programod nehéz, igyál teát. Amilyet szeretsz. Lehetőleg cukor és citrompótló menteset. Sokkal jobb, ha valamilyen gyümölcsteát, vagy a kedvenc gyógyteáidat fogyasztod. Azok közül is a salaktalanítókat, méregtelenítőket, pl. bodza, csalán, körömvirág, zsúrló, zsálya.

Egyél sok frissen készült ételt, amit nem félkészen, vagy mélyfagyasztva veszel, hanem alapanyagokból te készítesz. Legyen benne minél több zöldség és gyümölcs és minél kevesebb édesség és fehér liszt. És főleg ne tehén tej. A glutén (búzafehérje) és a tehéntej fehérje nagymolekulájú fehérjék, nagyon megterhelik az emberi emésztőrendszert, allergének, gyulladáskeltőek, fehér cukorral együtt fogyasztva (a legtöbb hagyományos sütemény ilyen) pedig rothadást indítanak el a belekben, következményes pangással, bélgyulladással, emésztési- és felszívódási zavarral. Ha kipróbálod a gluténmentes, pl. kölesből, quinoából, hajdinából készült ételeket, lehet, hogy rájössz, hogy  nagyon jól esik a gyomrodnak, a testednek. Szinte kívánja. Az is lehet, hogy egy ilyen diéta után megfogansz, ami korábban nem sikerült, mert kitisztult tested-lelked!

Aztán itt vannak a méregtelenítő ételek, mint a cékla, a sütőtök, a zeller, a káposztafélék, az avokádó, az édeskömény gumó. Tarkítsd vele  a mindennapi menüdet! Szinte minden rosttartalmú étel, amit frissen készítesz, akár nyersen eszed, akár finoman megpárolva, nagyon jótékony hatású. Teheted őket levesbe, párolhatod is, de ne süsd forró olajon! Ilyenkor a legjobb, ha minél több nyers zöldséget, salátát, gyümölcsöt, úgy nevezett ÉLŐ ÉTELT eszel, valamilyen kásával. Kása alatt vízben párolt növényi magokat, darálékot  értünk. Ilyen pl. a köles kása, a kukoricakása, rizs, bulgur, zabpehely vagy zabkása. Amennyiben salátát eszel, ecet helyett használj citromot és öntsd meg hidegen sajtolt növényi olajjal, ami a kedvenced: lehet oliva-, tökmag-, mák-,  vagy dióolaj.

Aztán rendkívül sok életerőt, vitamint, sok élő enzimet, ásványi anyagot, rostot tartalmaznak a gyógyító csírák. Készen is megveheted őket, de te magad is csíráztathatsz. Nagy élmény pár nap után a saját készítésű csíráidat szórni a levesbe, vagy a teljes őrlésű kenyeredre.

A fehér liszt tartalmú ételeket, kenyereket vagy kerüld el, vagy csak csínján fogyaszd. És főként ne este. Reggelire is inkább egy friss gyümölcsös zabkását javaslok. Általában délelőtt jobbára a gyümölcsöket, délután a zöldségfélét. Ha elég bátor vagy tarthatsz heti egyszer léböjt napot, vagy gyümölcs napot.

És kedves húsevők! Igen, ez az az időszak, amikor a húst és húsból készült termékeket is érdemes elhagyni, de legalábbis csak hétvégére korlátozni a fogyasztásukat. Te döntöd el, hogy milyen mértékű tisztulást kívánsz vagy tudsz megengedni magadnak. Senki nem kéri számon.

Aztán pihenj. Feküdj le már este 10 óra előtt. Próbáld ki, milyen így, ilyen ritmusban, ami közelít a korai sötétedés, késői világosodás ritmusához!

És legyél sokat szabad levegőn. Sétálj, kocogj, szippants bele nagyot a friss levegőbe. Érezheted, hogy máris könnyebb!